Når film gør en forskel

January 13, 2021

”Hrm… En film alligevel?”, tænker du måske.  

Om din virksomhed eller din organisation.  

”Er det ikke bare penge ud af vinduet? Er der overhovedet nogen, der ser det?
Har det nogen effekt?” 

Det seneste halve år har jeg sammen med dygtige fotografer lavet en række film for SMILfonden. Film, der fortæller om de oplevelser, det fællesskab og de pauser, som SMILfonden skaber for kronisk og alvorligt syge børn og deres familier.

Eksempelvis filmen om SMILfondens sommerlejr, hvor 10-årige Aya var hovedpersonen.
Livsglade, speedtalkende, reflekterende, skønne Aya, som lider af det såkaldte Noonan-syndrom.

Filmene har været med til at øge kendskabet til SMILfonden og vores arbejde.

Filmen har haft en rækkevidde på samlet set over 100.000 på SMILfondens Facebook- og instagram-sider. Altså personer, der har set filmen mindst én gang:

54.285 på Facebook og 48.591 på instagram. 

Dertil kommer der visninger på LinkedIn. Det er over 30.000. 

Og hvad har det så betydet for SMILfonden?   

Stifter og direktør, Sisse Fisker, er ikke i tvivl:  

”Filmene, hvor børn selv fortæller om deres sjældne og alvorlige sygdomme, har været med til at øge kendskabet tilSMILfonden og vores arbejde. Jeg glæder mig til at lade endnu flere børnfortælle om, hvorfor SMILfonden gør en forskel for dem og deres familier.”

Så ja, der ER folk, der ser film. Og det HAR en effekt.  

Ud over at tallene taler deres eget sprog, så er jeg personligt også stolt, beæret og ydmygt taknemmelig over at få lov til at fortælle historier som Ayas.

Fordi de faktisk også gør en forskel for mig som menneske.

Følg Den Gode Historie på
LinkedIn
eller
Facebook

Kontakt mig

Skriv, ring eller lad os mødes over en god kop kaffe...

send mig en mail